top of page

Urgent - Do Not Pay


We have been receiving a number of communications from Fractional Owners telling us that they have received repeated demands for payment from Fractional Property Solutions Limited for "fractional services". We have previously advised you that you should think very carefully before paying these. We now need to strengthen that advice.


Today we received a communication directly from one of the Directors of the LBG Companies confirming that "there is no contractual basis" for Members to be charged these fees. This means that you cannot be charged or threatened with late fees or penalties. He has asked for our help in getting out the message that Members should not pay any money directly to FPS Corporate Services or FPSL at the current time. We have seen documents that show that the Directors of FPS Corporate Services know this to be true.


We need to make it clear that Fractional Property Solutions, FPS Corporate Services are not engaged by or part of TRG.


We have also been asked that anyone receiving a demand or letter for payment from FPS Corporate Services or FPSL should send us a copy of that request. You can e-mail it to us at admin@sua-casa.net. We understand that matters are in hand to prevent these repeated requests and we have agreed to co-operate with this, so any supporting evidence you can provide us will be handed over to those dealing directly with FPSL and FPS.


Furthermore, we received a request from a Director of FPSL to not pay Rental Income to Owners but instead pay it only directly to the LBG Companies. We have asked for clarification on this from the Directors of the LBG Companies which we have yet to receive. Please rest assured we have not agreed to this request and have not sent Owner Income to anyone else while this is resolved.


We have made it clear that since May of 2022, all TRG-related costs including Beach Resort Management Fees will be collected from Rental Income as it picks up and Owners should not be faced with further direct charges.


We have put this message out to you quickly as requested. We will be considering how we might further respond to this and get back to you as soon as we can.


We are sorry if this is worrying and we will communicate further on this soon. We must apologies if we are slow to respond to individual communications but we are getting a surge in messages which is overwhelming our team. We will get through the messages and respond as quickly as we can.

951 views34 comments

Recent Posts

See All

٣٤ تعليق


sally.fox50
sally.fox50
٢١ أبريل ٢٠٢٣

I have recently recieved another demand for monies quoting invoice numbers etc and when they were sent , as yet unpaid like many others. The email also reminded me of the consequences of not paying? Since I replied to them questioning what seemed to be a threat I have heard no more . I haven't paid the outstanding amount of approx £950.00 . this is a total sham. It would be nice to get my monies back

إعجاب
الرد على

Thanks for this comment. Please do keep records of anything you have paid. Hopefully you will have seen details of the work that is taking place to resolve this matter in our later blog posts

إعجاب

Ian Scott
Ian Scott
٢٨ مارس ٢٠٢٣

Hi to everyone can anyone let me know if they are dealing with New South law I have had a quick read through it but not sure what to do as they take 30% if you win anything just seems like all we do is pay out to everyone else and make nothing are self. I am emailing the ombudsman to try find out anything from them just asking if anyone else has been in touch with them,any feedback would be most appreciated thank you. Ian Scott

إعجاب

Can someone please explain why am I still been charged £688.00 pounds in Management fees for an investment that is paying zero in dividends??

Scam from day one Dunas Beach investment promised the earth but received nothing but lies !!!

إعجاب
الرد على

Dear Mr. Duffy. I have checked your account with TRG. There has been a fee of approximately €60 from TRG applied to your last statement to cover BRM Fees. WE do not recognise a fee of £688. This sounds like a charge from FPSL/FPS. We do not believe you should be required to pay this fee and we have been supporting efforts to investigate legal routes to prevent this being charged and where fees have been paid that a they might be recovered. We will inform all Owners as soon as we have any news of progress on this. As these things take time, we do not expect much more on this this month.

إعجاب

Ian Scott
Ian Scott
٠٢ فبراير ٢٠٢٣

Since I invested into the resort group 2013 the only people that have made any money is Cantwell Grove, the fraction group and the resort group, my investment has not made anything wts so ever. So I would have been better leaving it in a bank and made something,so even though we was told it should run at around 8% it has done nothing total con.

إعجاب

I am still receiving demands for money and I have repeatedly requested sale of 'investment' but no one replies. I have also messaged on this site for help and guidance but again for some reason another 'Black Hole'. It is time I looked into another route to attempt recovery of my funds with some person or place that will communicate let alone support its clients.

إعجاب
الرد على

I have just sent an email. Thanks

إعجاب
Post: Blog2_Post
bottom of page